Skip to content

Portfolio

made by VidiNova

Gevels op de Grote Markt in Haarlem 26 maart 2020

Dit portfolio bestaat uit een aantal voorbeelden van online video gemaakt door VidiNova.
Belangrijk om te weten zijn de gestelde uitgangspunten van de opdracht, die bij elk voorbeeld staan omschreven. Hieraan is een voorbeeld van Business Animations toegevoegd.

 

Promotie

De promotie van een toegangscontrolesyteem van de firma EZS uit Beverwijk. De opdrachtgever wilde een korte uitleg over het systeem aan de hand van beelden opgenomen bij één van haar klanten. De film laat zien hoe receptie, beheerder en auromobilist met het systeem omgaan. De film is op usb-stick gezet en als relatiegeschenk op beurzen weggegeven, wat zeer op prijs werd gesteld.

 

Een ander voorbeeld van productpromotie, is die van LOXX. Ook hier moest het mogelijk zijn om vanaf de website een kort filmpje te bekijken over de werking van het systeem. Verschillende locaties en de medewerking van een aantal figuranten zorgen voor een kort verhaal waardoor de uitleg over de werking eenvoudig is te volgen.

De promotie van een bedrijf zou je ook goed kunnen zien als “jezelf als bedrijf presenteren”. Dit vraagt om een persoonlijke benadering. Bijgaand voorbeeld is de presentatie van een notariskantoor in Delft. Er is gekozen voor een wat “huizelijke” sfeer. De opdrachtgever wil graag in beeld brengen: laagdrempelig, gemoedelijk, warm, … En daarom moesten er zeker beelden in van het gezellige Delftse centrum.

Instructie

Korte films over bediening of hoe je een apparaat moet onderhouden, of films over bedrijfsveiligheid.

Kortom instructiefilms zie je steeds meer. Ook hier kun je een persoonlijke benadering toepassen. Het bijgaande filmpje werd vertoond op het toestel zelf om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Voor het buitenland worden de beeldteksten heel eenvoudig naar de juiste taal omgezet.

Nieuws

Nieuws is altijd erg geschikt om te delen. Korte nieuwsitems, wat na verloop van tijd verhuist naar het archief en wordt vervangen door een nieuw en recent bericht. De doelgroep kan volgen wat voor ontwikkeling er wordt doorgemaakt. Het melden van een nieuwe expositie van een museum, kun je gebruiken om mensen nieuwsgierig te maken en in de stemming te brengen om het museum te bezoeken.

  

Impressie

Een impressie wordt ook vaak gebruikt op internet. Bijgaand filmpje moest de sfeer van de dag laten zien om de volgende keer nog meer deelnemers te trekken. De interviews zorgen voor een belangrijk aandeel in de film.

Gadget

Een gadget is gewoon leuk. We hebben een manier gevonden om een kerst- en nieuwjaarsgroet te brengen door even terug te blikken op het voorgaande jaar. De benadering is simpel geweest: Een mooie locatie, een sfeervolle setting, foto’s en vooral wederom de persoonlijke benadering. 

Sinds oktober 2013 is de WishVid (wensboodschap op video) officieel toegevoegd als zijnde het nieuwe product van VidiNova, dit als vruchtbaar resultaat uit een samenwerking tussen Frits Smid en Edu de Rijck. Zie hier de eerste WishVid.

 

Gadget

Een andere gadget, een alternatief verhuisbericht aan alle relaties.
Een supersnelle tour door het nieuwe pand.

 

Storytelling

Een andere benadering: Iedereen houdt wel van verhalen. Een kort verhaal krijgt vaak de aandacht en maakt mensen nieuwsgierig naar een volgende. Bijgaand filmpje toont het “weetjedat …”tje over planten, De vaste tune, de wijze van aanpak (klant figureert en spreekt zelf voice over in) maken het allemaal erg persoonlijk. De opdrachtgever uit Boskoop gebruikt dergelijke verhaaltjes om de doelgroep te bereiken. door het binnen een concept te plaatsen (Digital Storytelling), waarbij social media een belangrijke rol speelt.

 

Business Animations

Business Animations, een creatie van ‘Tom & Edu Artworks‘ met als tagline ‘we animate your business‘.
De animatie heeft tal van voordelen tov de opgenomen video en is tegenwoordig erg populair aan ’t worden. 
Hier een voorbeeld van een organisatie dat het personeel moet motiveren een andere en betere werkwijze aan te nemen.